Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Ράλλυ Μ.Βρετανίας
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Ράλλυ Μ.Βρετανίας  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Ράλλυ Μ. Βρετανίας :  Μία ανάσα!

Πήρε ρίσκα ο Loeb, έκανε λάθη, αλλά έστω και βραχεία κεφαλή παραμένει στην κορυφή της κατάταξης.
Μετά την εγκατάλειψη του Ogier ο Solberg βρίσκεται στο κυνήγι της 2ης θέσης στο Πρωτάθλημα. Παρόλα αυτά σήμερα έδειξε ότι τον ενδιαφέρει η νίκη!
Προσπάθησε και σήμερα όσο μπορούσε, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για τον Mikko Hirvonen, έτσι ώστε να ακολουθήσει το ρυθμό των πρώτων...
Και σήμερα ο Latvala ήταν ταχύς και πλέον έχει μπει και αυτός για τα καλά στο παιχνίδι της 2ης θέσης στο Πρωτάθλημα.
Για ακόμα μία μέρα, ο Andreas Mikkelsen κλέβει τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του, όντας και επικεφαλής στο SRWC.
Μετά από εννέα ειδικές διαδρομές, σήμερα, και δεκαέξι συνολικά μέχρι στιγμής, μόλις 4,8 δλ. χωρίζουν τους Sebastien Loeb και Petter Solberg, ίσως στην πλέον συγκλονιστική μάχη που έχουμε δει στο φετινό Πρωτάθλημα. Ίσως, οι πρωταγωνιστές του WRC να μας επιφύλασσαν το καλύτερο για το τέλος, στην τελευταία παράσταση των αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC. Είναι χαρακτηριστικό ότι όλοι οι οδηγοί μοιάζουν απελευθερωμένοι από κάθε άγχος και χωρίς καμία στρατηγική από τους επικεφαλής των ομάδων. Τουλάχιστον μέχρι σήμερα, αφού αν υπάρχει μία μάχη που έχει φουντώσει, αυτή είναι για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης του Πρωταθλήματος. Βλέπετε, το φαβορί πριν τον αγώνα, ο Sebastien Ogier, έκανε ένα λάθος στην πρώτη ειδική του σκέλους σήμερα, με αποτέλεσμα να τουμπάρει και να βρεθεί εκτός δρόμου προκαλώντας σημαντική ζημιά στη C4. Κάτι που σημαίνει ότι πολύ δύσκολα θα καταφέρει να επιστρέψει αύριο υπό καθεστώς superally. Έτσι, οι Petter Solberg και Jari Matti Latvala διεκδικούν αμφότεροι τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα, κάτι που σημαίνει ότι ίσως ο Mikko Hirvonen να επιτρέψει στον ομόσταυλο του να περάσει στην 3η θέση για να εξασφαλίσει αυτός τον τίτλο του δευτεραθλητή.

Ας τας πάρουμε, όμως, από την αρχή. Οι συνθήκες σήμερα παρά την ηλιοφάνεια ήταν αρκετά δύσκολες, με τις ειδικές να γλιστράνε υπερβολικά. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα σχεδόν όλοι οι συνδυασμοί να πραγματοποιήσουν μικρά ή μεγαλύτερα λάθη. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, αυτός που το πληρωσε περισσότερο από τους άλλους, ήταν ο Ogier, που τέθηκε εκτός μάχης. Με τον νεαρός Γάλλο εκτός, και τον Latvala να έχει χάσει περισσότερο από ένα λεπτό εχθές με το κλατάρισμα, όλα έδειχναν ότι θα είχαμε μία μάχη για δύο. Όπερ και εγένετο. Ο Sebastien Loeb και ο Petter Solberg ξεχώρισαν από τους υπολοίπους και ξέφυγαν, σημειώνοντας και τον ταχύτερο χρόνο στις ειδικές διαδρομές.

Στο τέλος της ημέρας, όμως, ο Γάλλος ήταν αυτός που ολοκλήρωσε τον αγώνα στην κορυφή, αποφεύγοντας να κόψει για να ακολουθήσει κάποιο είδος στρατηγικής που θα του επέτρεπε να μην εκκινεί και αύριο πρώτος στις ειδικές διαδρομές. Σήμερα, είχε αυτό το μειονέκτημα, όπως και εχθές, ενώ δεν απέφυγε και ένα λάθος όταν έκανε ένα τετ α κε, αλλά παρόλα αυτά πίεσε στο όριο, πήρε ρίσκα και στο τέλος της ημέρας έχει καταφέρει να βρίσκεται 4,8 δλ. μπροστά από τον αντίπαλο του. Σε κάθε περίπτωση ο Γάλλος δεν δείχνει διατεθιμένος να κόψει ρυθμό, ούτε να «βολευτεί» με ένα αποτέλεσμα. Είναι ξεκάθαρο ότι θέλει τη νίκη και αν ο Νορβηγός επιθυμεί να του την κλέψει, τότε θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ.

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 ήταν και σήμερα απολαυστικός. Στις ειδικές διαδρομές της Αγγλίας αισθάνεται σαν το σπίτι του και το απέδειξε για ακόμα μία φορά. Κέρδισε ειδικές, πίεσε τον επτάκις Πρωταθλητή, ενώ δεν απέφυγε και τα λάθη, όπως ένα τετ α κε. Κάτι που όπως δήλωσε και ο ίδιος δεν τον ενόχλησε από τη στιγμή που κάτι αντίστοιχο έκανε και ο μεγάλος του αντίπαλος. Όμως, αυτό που έχει πλέον στο μυαλό του ο Solberg και βλέπει να πλησιάζει δεν είναι τόσο πολύ η νίκη, όσο η κατάκτηση της δεύτερης θέσης στο Πρωτάθλημα. Αν κάποιος μας έλεγε στην αρχή της χρονιάς ότι ο Νορβηγός θα διεκδικούσε αυτόν τον τίτλο μάλλον δεν θα του δίναμε σημασία. Όμως, ο Solberg το πίστεψε και τώρα είναι πολύ κοντά στο να το καταφέρει. Αν τα αποτελέσματα παραμείνουν ως έχουν, ο Νορβηγός θα είναι δευτεραθλητής. Αν, όμως Latvala περάσει τρίτος θα χρειάζεται μόνο νίκη για να είναι αυτός που θα ακολουθήσει τον Loeb στην τελική βαθμολογία του Πρωταθλήματος.

Βέβαια, το ερώτημα είναι ποιος πιστεύει ότι ο Malcolm Wilson θα αφήσει τον Latvala τέταρτο, και δεν θα δώσει τις κατάλληλες οδηγίες στον Mikko Hirvonen για να αφήσει τον ομόσταυλο του να περάσει τρίτος; Μάλλον κανείς. Αλλά και διαφορετικά αν το δείτε. Ποιος πιστεύει ότι ο Hirvonen είναι ικανός να διατηρήσει στα «ίσια» των Latvala πίσω του; Ο δεύτερος κατάφερε σήμερα να ξεπεράσει το εμπόδιο του Sordo και να πλησιάσει τον Hirvonen στα οκτώ δευτερόλεπτα. Με λίγα λόγια, και χωρίς οποιαδήποτε οδηγία, ο Hirvonen πολύ δύσκολα θα κρατήσει πίσω του τον συμπατριώτη του. Βλέπετε, και σήμερα προσπάθησε να ακολουθήσει το ρυθμό των πρώτων, κάτι που αποδείχθηκε αδύνατο, με αποτέλεσμα η διαφορά του από τον Solberg να εκτοξευθεί στο ενάμιση λεπτό! Βέβαια, μπορεί να αντιμετώπισε πρόβλημα με το launch control, αλλά και την προβολιέρα του Focus όταν αυτή έπεσε και έσπασε στις δύο τελευταίες ειδικές διαδρομές, αλλά όλα αυτά δεν αρκούν για να δικαιολογήσουν τη μέτρια εικόνα.

Αντίθετα, ο Latvala προσπάθησε και κατάφερε να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά, να ξεπεράσει τον Sordo και ουσιαστικά να βρίσκεται στο κυνήγι της δεύτερης θέσης του Πρρωταθλήματος. Μία συνολική επίδοση που αν την πετύχει ο Latvala θα αποτελεί επιβεβαίωση της εξαιρετικής φετινής χρονιάς του. Κάτι που δεν ισχύει για τον Sordo, που στην πιθανότατα τελευταία του εμφάνιση με τη Citroen C4 δεν απέφυγε τα λάθη, με αποτέλεσμα να χάσει την 4η θέση. Το σημαντικότερο είναι ότι τα λάθη του θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, αφού στην περίπτωση του έσβησε ο κινητήρας σε μία φουρκέτα, ενώ στη δεύτερη έχασε μία στροφή και βγήκε ευθεία εκτός διαδρομής. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, δεν δικαιολόγησε με τις επιδόσεις του τις δηλώσεις που έκανε πριν τον αγώνα, και ουσιαστικά το μόνο που έκανε ήταν να παραπονιέται για την υποστροφική συμπεριφορά της C4.

Αρκετά πιο πίσω ακολουθούν τα δύο Ford Focus της Stobart, με τον Henning Solberg να έχει εδραιωθεί στην 6η θέση της γενικής, μπροστά από τον Matthew Wilson. O Kimi Raikkonen ακολουθεί όγδοος, παρά το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της ημέρας έσπασε η ανάρτηση της C4. Πίσω του ακολουθεί ο Mads Ostberg, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει ο Andreas Mikkelsen. Ο νεαρός Νορβηγός είναι επικεφαλής του SRWC με το Skoda Fabia και κατάφερε και σήμερα να αντισταθεί στην πίεση του Jari Ketomaa με το Ford Fiesta, ο οποίος και διεκδικεί τον τίτλο στην κατηγορία. Όμως, ο Xavi Pons ακολουθεί τρίτος, και μάλιστα με σημαντική διαφορά από τον τέταρτο, κάτι που σημαίνει ότι αν δεν κάνει κάποιο λάθος, ο Ισπανός θα είναι αυτός που θα πανηγυρίζει αύριο τον τίτλο στην κατηγορία. Κάτι αντίστοιχο, όμως, συμβαίνει και στην κατηγορία Παραγωγής. Ο Ott Tanak μπορεί να είναι πρώτος με διαφορά, αλλά ο Armindo Araujo από την 3η θέση μπορεί να πανηγυρίζει ήδη τον τίτλο, αφού ο μεγάλος του αντίπαλος Patrick Flodin είναι πλέον εκτός αγώνα.

Έτσι, όπως εύλογα καταλαβαίνει κανείς, μπορεί να απομένει μόλις μία μέρα, αλλά ακόμα πολλά διακυβεύονται. Μία νίκη, ο τίτλος του δευτεραθλητή, αλλά και τα Πρωταθλήματα στο SWRC και το PWRC. Αυτή, εξάλλου, είναι η μαγεία του WRC. Ότι όλα κρίνονται στο τέλος._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Επίσημο site αγώνα: www.walesrallygb.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=250
1-2 για τη Citroen, απλά απομένει να δούμε στο τέλος αν αυτή που θα επικρατήσει θα είναι εργοστασιακή ή ιδιωτική...